قالیباف در برنامه «انتخاب ایرانی»:
سرخسی ها
سیاسی اجتماعی مذهبی. فرهنگی

 

قالیباف در برنامه «انتخاب ایرانی»:
محمدباقر قالیباف کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در برنامه انتخاب ایرانی در شبکه جهانی جام جم، طی سخنانی گفت: این برنامه فرصتی برای من است که دغدغه های شما را از طریق امواج بشنوم و از این فرصت استفاده کنم که با دوربین، دغدغه‌های خودم را که جزو دغدغه‌های شماست، بیان کنم البته این کار ...
شفاف: محمدباقر قالیباف کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در برنامه انتخاب ایرانی در شبکه جهانی جام جم، طی سخنانی گفت: این برنامه فرصتی برای من است که دغدغه های شما را از طریق امواج بشنوم و از این فرصت استفاده کنم که با دوربین، دغدغه‌های خودم را که جزو دغدغه‌های شماست، بیان کنم البته این کار منوط به این است که در دولت، خدمتگزار شما باشم.

وی ادامه داد: امیدوارم که صحبت و سخن من فقط از طریق دوربین نباشد و ما از نزدیک هم بتوانیم در یک فضای صمیمی با شما صحبت کرده و این فضا را برقرار کنیم.


 

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سخنانش و در پاسخ به این سوال که شما برای چه در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شده‌اید؟ گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های هر شخص ایرانی، میهن و کشورش است. به طور طبیعی همه ایرانیان در هر جای دنیا که هستند هویت ایرانی، اسلامی و مذهبی خود را حفظ کرده و به آن افتخار می‌کنند حتی ایرانیانی هم که جزو ادیان دیگر هستند، ایرانی بودن خود را مایه افتخار دانسته و به آن همواره توجه دارند.

قالیباف افزود: بنده همواره به عنوان یک ایرانی این دغدغه را داشته‌ام که چگونه می‌توانم دین خود را به کشور، دین و میهنم ادا کنم و بتوانم از این طریق افتخاراتی هم برای کشور داشته باشم، اگر امروز این توفیق نصیبم شده و در اینجا حضور دارم، به برکت اعتماد مردم کشور و امکانات دینی و معنوی است که در این کشور وجود دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: انقلاب اسلامی، امروز ظرفیتی را فراهم کرده که فرصتی فراهم شود تا بنده امروز در اینجا حضور یابم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در همین زمینه افزود: مردم تاکنون شرایطی را برای خدمتگزاری برای من فراهم کرده‌اند و می‌بینم که مردم امروز نیازمند کمک هستند و باید به آنها کمک شود البته این وظیفه است.

"براساس آمارهای موجود کشور، ما از نظر منابع طبیعی و نیروی انسانی با استعداد، نسبت به کشورهای دیگر از نظر منابع انسانی، از ظرفیت‌ها و امکانات خوبی برخورداریم، اگر امروز بگوییم که ایران بهشت معادن است و ظرفیت‌های اقتصادی بسیاری دارد، اغراق نکرده‌ایم.

وی در همین زمینه تاکید کرد: ما امروز در حوزه نفت و گاز دومین کشور جهان هستیم، البته از نظر ذخایر معدنی مختلف نیز وضعیت خوبی داریم. کشاورزی هم وضعیت بسیار خوبی دارد و ما جزو کشورهایی هستیم که در زمستان و تابستان اختلاف دما بین ۲۵ تا ۳۵ می‌شود، در حوزه کشاورزی و صنعت هم قابلیت‌های خوبی در کشورمان وجود دارد که باید به آن توجه شود.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: با توجه به منابع و ظرفیت‌های بسیاری که در کشورمان وجود دارد، مردم همچنان با مشکلات گرانی روبرو هستند و این موضوع، بحث قابل دفاعی نیست. ما امروز حلقه گمشده‌ای به نام مدیریت در کشور داریم که من معتقدم باید به آن توجه شده و از ظرفیت‌های کشور استفاده شود.

قالیباف افزود: با توجه به ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد، ما نیازمند این هستیم که از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های نخبگان را در همه سطوح برای اداره کشور بکار گیریم. نخبگان باید در متن تصمیمات قرار بگیرند البته تفاوتی ندارد که نخبگان در داخل کشور باشند و یا در خارج از کشور.

وی در همین زمینه اظهار داشت: مهم نیست که نخبگان برای بکارگیری در سطوح مدیریتی در داخل کشور زندگی می‌کنند یا در خارج از کشور، مهم این است که قلبشان برای سربلندی کشور و میهن می‌تپد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه تاکید کرد: من با توجه به سوابقی که دارم، احساس کردم که می‌توانم در انتخابات ریاست‌جمهوری موثر باشم و کمکی به مردم کرده و دینم را به مردم، کشور و نظام ادا کنم.

قالیباف در ادامه گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا روابط سیاسی و اداره کشور از طریق احزاب انجام می‌شود. در این کشورها احزاب براساس برنامه حرکت می‌کنند و براساس برنامه‌های مدون برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های آینده را انجام می‌دهند و وقتی هم که دولت را در دست می‌گیرند، برنامه مدون و مشخصی دارند، این کار در همه کشورهای آسیای دور،‌ اروپا و آمریکا با رویکرد حزبی انجام شده و احزاب با برنامه‌ریزی دولت را در دست می‌گیرند.

وی ادامه داد: ما در کشورمان حزب و فعالیت حزبی داریم، اما احزاب کشور متاسفانه براساس برنامه حرکت نمی‌کنند. احزاب در کشورمان برنامه مشخص و مدونی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی برای اداره کشور نداشته و بیشتر اوقات، فعالیت سیاسی دارند و حرکت‌هایی انجام می‌دهند که این مهم‌ترین ضعف ماست.

کاندیدای ریاست جمهوری اضافه کرد: کشور ما دارای اسناد بالادستی است و ما از این طریق توانسته‌ایم، ضعف‌هایی که در نبود برنامه‌ریزی توسط احزاب و کار حزبی وجود دارد را جبران کنیم.

وی افزود: امیدوارم اگر دولتی تشکیل دادم، تنها صحبت ما از طریق دوربین و امواج نباشد و از نزدیک هم فضای گرم و صمیمی را برقرار کنیم.

در ادامه، سوال دو هموطن ساکن خارج از کشور پخش شد که پرسیدند، برای کمک به کشور و عزت و سربلندی انقلاب چه برنامه‌هایی دارید؟ قالیباف در پاسخ گفت: طبیعی است که هر شهروند ایرانی یکی از مهمترین دغدغه هایش کشورش باشد. همه جامعه ایرانی، هویت ایرانی خودشان و مسلمان بودن خودشان و اگر جزو ادیان دیگر هستند، آن هویت ایرانی بودن را مایه افتخار می دانند.

وی افزود: به هر حال بنده اگر امروز این توفیق را دارم که این جا نشسته‌ام و این اعتماد وجود دارد، بدون شک به برکت مردم کشور و امکانات مادی و معنوی‌ای که در این کشور وجود دارد، است والبته این همه، به برکت انقلاب اسلامی است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: امروز که مردم نیازمند کمک هستند فکر می کنم وظیفه است که به کمک مردم بیایم.

قالیباف افزود: کشور ما از جهت منابع انسانی، انسان‌های با استعداد، با ظرفیت و با دانشی دارد و نسبت به همه کشورها از امتیازات خوبی برخورداریم. به هر حال امروز در حوزه نفت و گاز، دومین کشور جهان هستیم و در معادن مختلف از جمله مس، سرب، روی و آهن وضع خوبی داریم. در بخش کشاورزی هم همین طور است، قابلیت‌های خوبی در کشور در حوزه کشاورزی و صنعت وجود دارد اما مردم ما با مشکلات اقتصادی جدی روبرو هستند و کارنامه قابل دفاعی در حوزه اقتصادی نداریم.

وی تصریح کرد: حلقه گمشده‌ای داریم به نام مدیریت و نیازمند اصلاح جدی در ساختار اداری و اجرایی کشور هستیم و لازم است که نخبگان در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری مشارکت جدی داشته باشند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنده احساس کردم که با سابقه اجرایی و مدیریتی‌ای که دارم، می‌توانم در این شرایط سخت به مردم و کشورم کمک کنم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که تا چه حد خود را ملزم به اجرای برنامه پنجم و سند چشم انداز می‌دانید، گفت: در دنیا روابط سیاسی مبتنی بر حرکت‌های حزبی است. احزاب هستند که برنامه ارائه می کنند. در کشور ما حزب داریم و فعالیت‌های حزبی هم داریم ولی احزاب ما براساس برنامه حرکت نمی‌کنند و برنامه‌ای در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ندارند و بیشتر حرکت سیاسی می‌کنند.

قالیباف در ادامه تصریح کرد: ما این ضعف را با سندهای بالادستی جبران کردیم و امروز سند چشم انداز ۱۴۰۴ را داریم که این سیاست‌های کلی برای یک دوره بیست ساله به دست نخبگان تهیه و تصویب شده است.

وی افزود: بعد از آن، سند پنج ساله تنظیم می‌شود و سپس مجلس آن را مصوب و برای اجرا به دولت ابلاغ می‌کند. در واقع ما ضعف حزبی را با اسناد بالادستی جبران می‌کنیم.

"بنده برنامه‌ای با عنوان پیشرفت و عدالت که نخبگان تهیه کرده‌اند، آماده کرده‌ام که خارج از آن برنامه‌های بالا دستی نیست."

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: دامنه مسائل اقتصادی که در کشور وجود دارد، به قدری است که ایرانیان و هموطنان ما در خارج از کشور را نیز تحت تاثیر قرار داده است. بخش قابل توجهی از مردم و دانشجویان در خارج از کشور تحصیل می‌کنند که باید برای مشکلات اقتصادی بوجود آمده و بحث ارز به آنها توجه شود. البته افرادی نیز برای درمان سفر در خارج از کشور به سر می‌برند که باید به آنها توجه شود.

قالیباف تاکید کرد: نوسانات نرخ ارز باعث شده تا آنها با مشکلاتی مواجه شوند که باید به خواسته‌ها و مطالبات آنها توجه کرد. نوسانات ارز برنامه‌ریزی‌های آنها را با مشکل مواجه کرد.



 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





دو شنبه 13 خرداد 1392برچسب:, :: 11:21 :: نويسنده : ذوالفقاری

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرخسی های هوادار قالیباف و آدرس sarakhsghalibaf.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 174
بازدید کل : 55628
تعداد مطالب : 383
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1